Simply marketing

Skyltkoncept för galleria

Gallerian Kringlan i Södertälje har målgruppen familjer i fokus och ledord är trivsamt och familjärt.  Med ett nytt digitalt skyltsystem tog vi fram ett koncept som fungerar för både för det digitala systemet och den traditionella skyltningen.

DESIGN AV SKYLTAR 87%
VIDEO & RÖRLIGT 78%
VISUELL IDENTITET 65%
DESIGNANALYS 60%
Visuell identitet
Kringlan skyltar
Skylt galleria

Grafisk design för fasta & rörliga skyltar

 Skyltkonceptet behövde fungera med befintlig kommunikation och kunna synkas med övriga kanaler som webb och sociala medier. Det var också viktigt att materialet ska kunna uppdateras efter säsong och enkelt kunna produceras utifrån det begränsade innehållet på inhousebyråns bildbank.

Visuell identitet

Anpassning av visuell identitet

Analys av målgrupp och omvärldstrender. Analys av befintligt skyltsystem, grafisk profil och inredning.  Identifiering av viktiga faktorer för målgruppens val av shoppingupplevelse: Nära, familjärt, roligt, stimulerande och enkelt.

Varumärkesstrategi
Intresserad av en liknande lösning?

Kul! Boka in ett möte så löser vi det!