Pandemin slog skoningslöst mot friskvårdsbranschen när tjänster som massage blev nästan osäljbara över en natt. Företaget tog därför det modiga beslutet att byta namn och bygga upp ett nytt varumärke.
Vi startade med en strategisk rådgivning kring namn, inriktning, värden och konkurrenter. Vi hittade snart en viktig konkurrensfördel, företaget har kompetens inom tjänsterna kostrådgivning och träning, en lösning som andra massageföretag vanligtvis saknar.
En visuell identitet som kan användas om företaget i framtiden vill expandera eller hitta nya vägar inom hälsa. Vi skapade logotyp, färger, bildspråk, typsnitt och symboler. Utifrån detta skyltar och foliering av skyltfönster samt trycksaker som visitkort och presentkort.
En stor del av vårt arbete bestod av att hitta en form och ett tilltal som passar en bred målgrupp, till exempel både män och kvinnor. Vi skapade sociala medier-mallar som företaget själv kunde använda till vardags.
Webbsida med sökmotoroptimering. Design, copy, bilder & SEO.
Kul! Boka in ett möte så löser vi det!
Ska vi ta en kaffe?
Credit: Anna S LottieFiles