Ny identitet
& webbsida

Pandemin slog skoningslöst mot friskvårdsbranschen när tjänster som massage blev nästan osäljbara över en natt. Företaget tog därför det modiga beslutet att byta namn och bygga upp ett nytt varumärke.

VISUELL IDENTITET 87%
VARUMÄRKESSTRATEGI 76%
WEBBSIDA 65%
SOCIALA MEDIER 60%
Visuell identitet
Varumärkesstrategi

Varumärkesstrategi

Vi startade med en strategisk rådgivning kring namn, inriktning, värden och konkurrenter. Vi hittade snart en viktig konkurrensfördel, företaget har kompetens inom tjänsterna kostrådgivning och träning, en lösning som andra massageföretag vanligtvis saknar.

Visuell identiet

En visuell identitet som kan användas om företaget i framtiden vill expandera eller hitta nya vägar inom hälsa. Vi skapade logotyp, färger, bildspråk, typsnitt och symboler. Utifrån detta skyltar och foliering av skyltfönster samt trycksaker som visitkort och presentkort.

 

Sociala medier-mallar

Sociala medier

En stor del av vårt arbete bestod av att hitta en form och ett tilltal som passar en bred målgrupp, till exempel både män och kvinnor. Vi skapade sociala medier-mallar som företaget själv kunde använda till vardags.

Webbsida med sökmotoroptimering.  Design, copy, bilder & SEO.

Profilbild sociala medier
Intresserad av en liknande lösning?

Kul! Boka in ett möte så löser vi det!